woensdag 3 oktober 2007

Brief aan Geert Wilders

Amsterdam, Oktober 2006

Geachte heer Wilders, Reeds eerder heb ik u gevraagd om mij een verklaring te geven voor het volgende.

U stelt dat u de coffeeshops wilt sluiten en dat u de "softdrugs" wilt verbieden. Daarnaast noemt u uw partij wel de Partij Voor de Vrijheid. Ik vind dit zeer tegenstrijdig. Immers bent u voor individuele vrijheid, althans dat mag ik aannemen, maar daarentegen wel tegen de vrijheid van een individu om te consumeren wat hij of zij wenst.

Ik, als 28 jarige consument, vind niet dat een ander mij kan zeggen wat ik wel of niet mag consumeren. In dit geval betreft het Nederwiet (lees: een plant). Een zekere plant die de natuur zelf heeft ontwikkeld voor onze consumptie. Ja, je kunt het roken, maar je kunt er ook kleren mee maken. Maar dat mag ook al lang niet meer. De plant is immers een soort van verboden. Oh ja, en je kunt het hier ook legaal kopen, maar je mag het niet produceren. Vreemde situatie lijkt mij. Ik ben zeker voor het stoppen van het gedoogbeleid, maar zeker niet tegen het illegaal maken van de Nederwiet. Ik ben juist voor het legaliseren van zowel "softdrugs" als "harddrugs". Je weet dat het slecht voor je is, maar je doet het toch. Alcohol is immers ook legaal en dat geldt ook voor sigaretten. Beide producten zijn immers ook slecht voor je gezondheid en je kunt er verslaafd aan raken. En toch is het legaal doch zwaar fiscaal belast verkrijgbaar.

Ik heb u lang gevolgd na de dood van de heer Fortuyn. En ik hoopte dat u er echt voor zou zorgen of in ieder geval de indruk achter zou laten, dat u voor de individuele vrijheid bent. U hebt mij bijzonder teleurgesteld. Mijn leven kan ik niet lijden zoals ik het echt wil en de toekomst voor individuen van mijn generatie is mijn inziens niet rooskleurig. Uiteindelijk zijn wij toch diegene, die opgezadeld worden met een te grote puinhoop in dit land ? Wij zullen uiteindelijk de rekening betalen die een groep mensen ons hebben opgelegd, onder dwang.

Ik verzoek u graag om te reageren op mijn, enigszins wanhopige, kreet welke ik u heden heb doen toekomen.

Met vriendelijke groet,
Tha Analyzer

*tot op heden nog geen enkele reactie !*

1 opmerking:

Anoniem zei

Goed gesproken, Analyzer